zdielať

Doprajte si kvalitný spánok vďaka týmto tipom

spánok - bed animal dog dogs 57627 scaled - Doprajte si kvalitný spánok vďaka týmto tipom
Kvalitný spánok Adrianna Calvo/Pexels

Radi by ste sa opäť vyspali doružova a cítili sa po zobudení plní energie? Týchto pár tipov vám pomôže zlepšiť kvalitu spánku.

  • Posteľná bielizeň – materiál, ktorý sa dotýka pokožky, tiež ovplyvňuje kvalitu spánku. Ľanová látka v lete chladí a v zime hreje, preto je skvelá po celý rok. Je dobré prispôsobiť aj oblečenie, ktoré je ideálne z ľanu, či biobavlny a v tomto letnom období je najlepšie spať nahý.
    spánok - danny g  Utk8ZYT4tI unsplash scaled e1592984196337 1024x683 - Doprajte si kvalitný spánok vďaka týmto tipom
    Zdroj: Danny G /unsplash.com

     

  • Navodiť spánok si môžete aj esenciálnymi olejmi, ktoré si pred spaním kvapnete na vankúš alebo do difuzéra (levanduľa, medovka, harmanček). Ďalšou alternatívou je aj bylinkový upokojujúci čaj (medovka, harmanček, materina dúška, ľubovník).
  • Čítanie pred spaním nefunguje len na deti. Dôležité však je prispôsobiť aj večerné umelé svetlo, najvhodnejšie je svetlo podobné zapadajúcemu slnku, nie silné, aby si telo postupne mohlo začať tvoriť viac melatonínu a ukladalo sa na spánok.
    Pred spaním, aspoň hodinu, je dobré vypnúť všetky zariadenia ako televízor, počítač a mobil, ktoré vyžarujú modré svetlo, kvôli ktorému sa nám tiež brzdí produkcia melatonínu a potom nevieme zaspať alebo sa často budíme.
  • K celkovej pohode a pokojnému spánku dopomôže prítomnosť psíka, ktorý s nami zdieľa posteľ. Dopraje nám totiž pocit bezpečia a odbúra nám stres.
  • Ťažké jedlá večer môžu tiež spôsobiť problémy so zaspávaním. Aj strava počas dňa ovplyvňuje spánok, preto dbajte na jej kvalitu a neprejedajte sa.
  • Čerstvý vzduch je tiež rovnako dôležitý, preto je vhodné si pred spaním dobre vyvetrať, prípadne mať okno otvorené aj počas noci. Na spánok je ideálna skôr chladnejšia izba.
  • Pre dobrý spánok je potrebný aj kvalitný matrac a posteľ.
  • Ak sa chcete ráno zobudiť svieži ako rybička, vaše telo ocení úplnú tmu. Dosiahnuť ju môžete závesom, ktorý neprepúšťa svetlo.
  • Neponocujte, snažte sa ísť spať pred 22-hou.
  • Silové alebo iné ťažšie cvičenie si nechajte radšej na ráno, k večeru by sa malo telo skôr upokojovať. No cvičenie, prechádzky či iný pohyb cez deň večernému zaspávaniu len pomôžu.

Zdroje:
www.sleepfoundation.org
www.healthysleep.med.harvard.edu

Kategórie:

Podobné články