zdielať

So syndrómom vyhorenia sa dá účinne bojovať

vyhorenie - woman 3435842 1920 - So syndrómom vyhorenia sa dá účinne bojovať
Je dôležité nezabúdať na fyziologické potreby ako spánok. pixabay.com

Syndróm vyhorenia už určite zažila väčšina z nás. Či už ide o pracovný život, o vzťah alebo o iné záujmy. Dá sa s ním však bojovať a dostať sa opäť  do psychickej pohody.

Syndróm vyhorenia nás nemusí stretnúť len v práci, ale aj v osobnom živote. Napriek tomu syndróm vyhorenia najčastejšie zažívajú ľudia, ktorí pracujú s ľuďmi. Najčastejšie ho zažívajú ľudia, ktorí sú vystavení náročnosti a nárazovej robote, za ktorú dostávajú neadekvátne ohodnotenie. Najčastejšie ide o náročné profesie ako sú lekári, psychológovia, pracovníci väzníc či duchovné sestry.

Medzi dôvody, ktoré často vedú k syndrómu vyhorenia patrí najčastejšie nespokojnosť v práci- či už ide o kolektív, platové podmienky alebo stresujúce tempo, ktoré je neadekvátne požiadavkám na zamestnanca. Ďalším dôvodom sú často vzťahy, či už ide o partnerské, pracovné alebo vzťahy s rodinou. Medzi ďalšie dôvody patrí aj nedostatok času na vlastné záujmy a stereotyp.

Medzi najčastejšie prejavy patrí:

  • Negatívny postoj k životu- všetko vidíte čierno. Máte pocit, že keď svieti slnko tak je príliš horúco. Keď prší tak je zas príliš mokro alebo zima. Všade nájdete niečo negatívne.
  • Pocit obrovskej únavy
  • Neviete sa sústrediť na jedlo- stáva sa vám, že nemáte chuť do jedla alebo naopak nekontrolovateľne sa prejedáte
  • Trpíte nespavosťou
  • Aj malá úloha sa vám zdá náročná a neprekonateľná- poznáte ten pocit, keď vám príde jednoduché zadanie, ktoré ste už robili miliónkrát a napriek tomu sa vám zdá nereálne splniť ho?
vyhorenie - stress 2379631 1920 1024x654 - So syndrómom vyhorenia sa dá účinne bojovať
autor: pixabay.comMedzi príčiny patria vysoké pracovné tempo, nespokojnosť vo vzťahu či nedostatok času na vlastné záujmy.

Nakopnite sa! Máme pre Vás pár tipov, ako sa zbavíte syndrómu vyhorenia:

  • Zmena je základ- ak ste nešťastní v akejkoľvek sfére života, je potrebné zmeniť ju. Vyhnete sa tak pokračovaniu v tom, že ste nešťastní, ale vyhnete sa aj stereotypu.
  • Venujte sa svojim koníčkom a záľubám- nielen fyzický, ale najmä psychický relax je dôležitý pre správne fungovanie nášho organizmu.
  • Nepodceňujte spánok, pohyb a odpočinok- správne zachovanie všetkých fyzických potrieb je základ. Keď nebudete  mať dostatok spánku, nebudete v pohode ani psychicky.
  • Pestujte si okolo seba dobré vzťahy- priateľstvá, ale aj príjemné prostredie sú základ. Dbajte si na vzťahy s ľuďmi, nevyhýbajte sa im a komunikujte s nimi.
  • Smejte sa-naučte sa tešiť z maličkostí. Spravte si obľúbený čaj, choďte na prechádzku. Obujte si svoje obľúbené topánky. Spravte si radosť čímkoľvek čo vás poteší.
  • Doprajte si dovolenku- vypnúť mail, telefón či wifi je základom relaxu
  • Vzdelávajte sa- doprajte mozgu činnosti, ktoré ho zamestnajú. Doprajte si vzdelanie v tom, čo vás zaujíma, nech už je to čokoľvek.

 

 

Kategórie:

Podobné články

mmnt.sk
Close Cookmode