zdielať

Pilates – čo by ste o ňom mali vedieť

pilates - rawan yasser seuXd6AQu8g unsplash scaled - Pilates – čo by ste o ňom mali vedieť

Čas strávený v karanténe i nedostatok kultúrnych akcií mali na nás zaujímavý vplyv. Pustili sme sa do aktivít, ktoré sme z neznámeho dôvodu odkladali po dlhý čas. Domáce cvičenie sa stalo veľmi obľúbeným vyplnením voľného času a malo priaznivý vplyv i na tukové zásoby, ktoré sme po zime opatrovali. Možno ste skúsili klasické posilňovanie alebo sa vrhli na lekcie HIIT. Čo však s dňami, kedy sa necítite vo svojej koži a nemáte chuť extrémne cvičiť? Jednou z možností je joga, ktorá ma svojich fanúšikov po celom svete. Za zváženie však stojí i pilates, ktorý je obľúbený a vhodný pre každého (vrátane absolútnych začiatočníkov).

Aký je rozdiel medzi jogou a pilatesom?

Joga a pilates sú cvičenia, ktoré sú veľmi často zamieňané a množstvo ľudí sa mylne domnieva, že hovoríme o rovnakom štýle cvičenia. Joga je radená medzi terapeutické aktivity, pretože okrem cvičenia sa zameriava aj na duševnú rovnováhu. Počas jogy pracujeme s váhou vlastného tela, ktorú používame na odpor. Pilates využíva mnoho pohybov a princípov jogy, počas jeho praktizovania však prichádzame do kontaktu aj s cvičebnými pomôckami. Prostredníctvom jogy zlepšujeme svoju flexibilitu, pilates nám necháva priestor i na budovanie sily.

pilates - emily sea coiWR0gT8Cw unsplash 1024x1024 - Pilates – čo by ste o ňom mali vedieť
autor: Emily SeaPilates prispieva k budovaniu flexibility i sily.

Jadro tela – hlavný princíp pilatesu

Pri cvičení pilatesu sa sústredíme a kladieme dôraz predovšetkým na jadro nášho tela. Často sa v cvičebných videách môžete stretnúť s pomenovaním core. Jadro tela ostáva stabilné a zvyšok tela sa pohybuje a posilňuje. V cvičení pilatesu je rovnako dôležitá rovnováha, ktorá je nastolená medzi flexibilitou a silou. I pilates môže byť cestou k pevnejším a silnejším svalom.

Cvičenie pilates rozhodne nie je také staré ako joga, ktorej korene siahajú naozaj ďaleko. Forma cvičenia bola vymyslená v 20. rokoch minulého storočia Josephom Pilatesom, ktorého meno do dnešných dní nesie. Pilates ako metóda cvičenia pozostáva z budovania sily, flexibility a rovnováhy.

pilates - maddi bazzocco 1YC7ejBTHek unsplash 1024x683 - Pilates – čo by ste o ňom mali vedieť
autor: Maddi BazzoccoPrípustné je aj používanie pomôcok na cvičenie.

Mimoriadne dôležité je i správne držanie tela. Dopad pravidelného cvičenia pilatesu na ľudský organizmus je naozaj výrazný. Dochádza k posilneniu svalov, ktoré často nazývame i základné. Spevnenie brušného svalstva, svalstva chrbta a bedier patrí medzi prvé. Okrem toho je tu samozrejme i lepšia flexibilita a silnejšie svaly na končatinách. Kvôli spomínaným dôvodom je pilates často odporúčaný i pri rehabilitácii.

Kategórie:

Podobné články

Volám sa Katka a už niekoľko rokov sa aktívne venujem blogovaniu a písaniu príspevkov. Som kreatívna osoba, ktorá veľmi rada skúša nové veci a objavuje nepoznané. V mojich príspevkoch sa často dočítate o celiakii, pretože s touto diagnózou bojujem už nejaký ten piatok. Hľadám nové recepty a s obrovskou radosťou vyvraciam mýty, ktoré o nej kolujú.