zdielať

Jarná únava je strašiakom. Pripravte sa na ňu!

unava - mineral water 1532300 1920 - Jarná únava je strašiakom. Pripravte sa na ňu!
zdravie, orevencia, relax Autor: Simona Jurigová

Zima sa o chvíľu bude končiť a príde nové obdobie. Prečítajte si naše tipy, ako ho zvládnuť bez problémov a komplikácií. 

Jarná únava sa nezaraďuje medzi klasické diagnózy, ale aj tak ňou trpí takmer celé okolie. Je to obdobie kedy sa organizmus náročnejšie prispôsobuje zmenám v počasí, chladným nociam a teplým dňom. Vďaka viacerým faktorom  sa však dokážete chrániť a pripraviť sa na leto.

Pomôže nám päť ,,S“

1. Vyspite sa do ružova

Kvalitný spánok je základom fungovania každého z nás.  V prípade, že zanedbávame spánok dlhšie, naša pleť sa nám nepoďakuje. V horšom prípade si môžeme spôsobiť vážne zdravotné problémy ako napríklad vysoký krvný tlak, oslabenú imunitu či zvýšenú chuť do jedla. Pre správne fungovanie organizmu by mal spať dospelý človek minimálne 5 hodín, ideálne 7 až 8.

Počas dňa naopak trávte čonajviac času na slnku, aby ste prirodzene dopĺňali vitamíny D.

2.  Stravujte sa rozumne a dopĺňajte vitamíny

Vyvážená strava je jedným z najdôležitejších faktorov v tomto období. Dôležité je myslieť na zvýšené množstvo ovocia a zeleniny, ktoré obsahujú vitamín C. Zároveň by ste nemali vynechať ani vlákninu, dostatok bielkovín a stopové prvky. Dôležitou súčasťou stravy je aj správny pitný režim. Dospelý človek by mal vypiť denne 2-3 litre vody, ovocných alebo zeleninových štiav prípadne nesladených bylinkových čajov.

unava - fruit 2305192 1920 1024x575 - Jarná únava je strašiakom. Pripravte sa na ňu!

3. Usmievajte sa okolo seba

Smiech a dobrá nálada sú základom spokojného života. Občas je dôležité tešiť sa z maličkostí a ďakovať za ne. Vyskúšajte si každý večer zapísať do diára jeden okamih z celého dňa za ktorý ste vďačný. uvidíte, malé zázraky vo vašom živote sa začnú diať.

unava - relax 3506180 1920 1024x683 - Jarná únava je strašiakom. Pripravte sa na ňu!

4. Doprajte si športové aktivity

Pohyb a šport sú základom zdravého tela a mysle. V tomto období to platí viac ako inokedy. Endorfíny, ktoré sa vylučujú počas športových aktivít nám dávajú pocit pohody, priam až eufórie. Organizmus ich  produkuje z priebehu každej činnosti vytrvalostného charakteru. Endofíny majú priaznivý vplyv na na prevenciu chorôb a starnutie. Najvýraznejší efekt sa prejavuje u ľudí, ktorí športujú niekoľko desaťročí.  Ideálnym riešením sú športy na čerstvom vzduchu, vďaka čomu sa aj otužujeme. To má pozitívny vplyv na liečbu porúch imunity a alergických ochorení.

5. vyhľadávajte spoločnosť

Spoločný čas s blízkou osobou je balzamom na každú zlú chvíľu. Povedzte si, že v priebehu najbližšieho týždna vytiahnete kamaráta alebo kamarátku na kávu a určite spravíte radosť vám obom.

Kategórie:

Podobné články