zdielať

Chôdza – základný druh pohybu

chôdza - ian froome 367862 unsplash - Chôdza – základný druh pohybu
Ako zaradiť pohyb do svojho dňa? Ian Froome

To, že pohyb ovplyvňuje naše telo v každom veku sme vám už prezradili. Je esenciálnym prvkom pri formovaní kostí a svalov v detskom veku, ale jeho potreba nie je zanedbateľná ani potom, keď už opustíme školské lavice a hodina telocviku sa prestane pravidelne objavovať v našom rozvrhu. Mnoho ľudí si myslí, že pohyb predstavuje len hodiny v telocvični alebo posilňovanie s prístrojmi. Pravdou však je, že najprirodzenejší druh pohybu pre naše telo nie sú ani drepy, ani beh. Je to chôdza.

Chôdza je prirodzený druh pohybu pre človeka. chôdza - sylwia bartyzel 135274 unsplash 1024x678 - Chôdza – základný druh pohybu
autor: Sylwia BartyzelChôdza je prirodzený druh pohybu pre človeka.

Chôdza predstavuje pre človeka základný druh pohybu. Už naši predkovia sa zakrádali po savanách a lovili zver, chodili na zber plodov a hýbali sa oveľa viac ako my dnes. V dnešnej dobe považujeme za dôležité hýbať sa spôsobom, ktorý nám určuje povedomie našej spoločnosti. Dvíhať závažia, behať, pracovať s prístrojmi na posilňovanie tela ale úplne zabúdame na fakt, že by sme sa mali hýbať pravidelne počas dňa a neobmedzovať celý pohyb na hodinu denne, kedy vyšťavíme svoje svaly a namáhame kĺby, viac ako je potrebné.

Mnohé štúdie popisujú, že za deň by sme mali urobiť približne 7 000 – 10 000 krokov, aby sme udržali pod kontrolou svoj srdcovo-cievny systém. Problémom však je, že počas jedného dňa väčšina ľudí obmedzuje svoj pohyb len na približne 2 000 krokov, čo rozhodne nie je dostačujúce číslo. Na to, aby ste chôdzu zaradili do svojho bežného dňa, nepotrebujete žiadny zložitý postup. Úplne vám postačí krátka prechádzka, zájsť si peši na obed či vystúpiť o jednu zastávku skôr na ceste domov.

chôdza - arek adeoye 213476 unsplash 1024x683 - Chôdza – základný druh pohybu
autor: Arek AdeoyeZaradiť chôdzu do bežného dňa vôbec nie je náročné.

Svoje kroky môžete  udržať pod kontrolou veľmi jednoducho. Pomôžu vám pritom aplikácie, ktoré sú dostupné zadarmo. Ak vám na začiatku robí 10 000 krokov problém, začnite s polovičným počtom a postupne sa posúvajte vpred. Pravidelné prechádzky nielen zlepšia vašu kondíciu, ale postarajú sa i o prekrvenie celého tela a vám sa bude lepšie myslieť i pracovať.

Kategórie:

Podobné články

Volám sa Katka a už niekoľko rokov sa aktívne venujem blogovaniu a písaniu príspevkov. Som kreatívna osoba, ktorá veľmi rada skúša nové veci a objavuje nepoznané. V mojich príspevkoch sa často dočítate o celiakii, pretože s touto diagnózou bojujem už nejaký ten piatok. Hľadám nové recepty a s obrovskou radosťou vyvraciam mýty, ktoré o nej kolujú.