zdielať

TEST KIA Niro: Malý crossover s malou, ale aj žiadnou spotrebou benzínu

- 1 1 1 - TEST KIA Niro: Malý crossover s malou, ale aj žiadnou spotrebou benzínu

Malý crossover z dieľne automobilky KIA sa predstavil v tej najväčšej kráse. Už aj ako s „obyčajným“ benzínovým motorom patril k najkrajším autám tejto kategórie na našich cestách. My sme dostali k dispozícii na redakčný test Niro v dvoch motorizáciách. Ako hybrid PHEV a aj ako plne elektrické vozidlo.

Exteriér

- 2 1 1024x768 - TEST KIA Niro: Malý crossover s malou, ale aj žiadnou spotrebou benzínu
Bočná línia s dvojfarebným lakom karosérie. Foto: netcarshow.com

Jeho dizajn je mimoriadne nápaditý a zároveň elegantný. Má dvojitý kryt kapoty, ktorá zvýrazňuje typickú prednú masku. Tá je v kombinácii matnej a lesklej dvojfarebnej podobe mriežky chladiča so šesťuholníkovým vzorom. Zdá sa vám, že pripomína tigra. Tak to má byť, ako sme si už zvykli pri iných modeloch tohto výrobcu. Svetlá na denné svietenie sú zasa s motívom tlkotu srdca. Predná časť pôsob naozaj pekne. Zboku je auto takisto profesionálne a esteticky vytvorené. Bočný profil úplne nového modelu Kia Niro je navrhnutý na základe jednoduchej bočnej línie karosérie s odvážnym štýlom crossoveru. Kombinovaný je s technologicky pôsobivou dvojfarebnou karosériou s lesklým alebo oceľovosivým plášťom a štýlovým aerodynamickým zadným stĺpikom, ktorý zlepšuje prúdenie vzduchu a aerodynamické vlastnosti. Jednoduchá a pekná koncepcia dizajnu zadnej časti obsahuje koncové svetlá v štýle bumerangu, reflektor s motívom tlkotu srdca, robustnú klznú dosku a pevný, no jednoduchý spodný nárazník. Model Plug-In hybrid je vybavené špeciálne vyhotovenými 16-palcovými alebo 18-palcovými diskami kolies z ľahkých zliatin v závislosti od zvoleného stupňa výbavy.

Interiér

- 3 1 1024x768 - TEST KIA Niro: Malý crossover s malou, ale aj žiadnou spotrebou benzínu
Interiéru vozidla nechýba doslova nič. Foto: netcarshow.com

Z pohodlia minimalistického kokpitu modelu Niro je k dispozícii dômyselnejšie ovládanie než kedykoľvek predtým – vďaka inováciám, ako je integrovaný dvojitý displej pre všetky vaše potreby v oblasti riadenia, informácií, pripojenia a zábavy. Viacrežimový dotykový displej umožňuje ovládať celý rad rôznych funkcií, ktoré sú na dosah, a jediným dotykom mžno plynulo prepínať medzi nastaveniami klimatizácie, informačno-zábavného systému a ovládaním navigácie. Sedadlá sú pohodlné a ovládateľne výškovo i pozdĺžna. Všetky ovládače sú v zornom poli vodiča, prípadne ľahko dostupné bez nutnosti stratiť kontrolu nad dianím na ceste. Pred sedadlom vodiča je tvarovaný dvojitý 10,25-palcový panoramatický digitálny displej s vysokým rozlíšením, v ktorom sú do jedného prehľadného celku integrované informačno-zábavné funkcie a informačný panel vodiča.

Motory

Spomínali sme, že sme testovali Niro s dvoma motormi. Ako prvý sme si vyskúšali Niro PHEV s možnosťou nabíjania zo zásuvky. O pohon sa stará benzínový štvorvalec s objemom 1,6 litra a výkonom 105 koní. K tomu sa pripája elektromotor s výkonom 88 koní. Celkový výkon systému tak narástol na 183 koní. Jeho 360-voltová batéria má kapacitu 11,1 kWh, čo umožňuje prejsť v meste čisto na elektrinu zhruba 65 až 84 km.

Do budúcnosti smeruje čisto elektrické Niro. Poháňa ho 204-koňový elektromotor, ktorý zrýchli auto z 0 na 100 km/h za necelých osem sekúnd. Elektromobil má 358-voltovú batériu s kapacitu 64,8 kWh, čo umožňuje prejsť na jedno nabitie 460 a v meste až 604 km pri priemernej spotrebe 16,8 kWh/100 km.

Kategórie:

Podobné články

mmnt.sk
Close Cookmode