zdielať

Vitamín C pomôže pri chrípke a iných chorobách

vitamin c - fruit 2305192 19201 - Vitamín C pomôže pri chrípke a iných chorobách
Ovocie je plné vitamínu C. pixabay.com

V televízii, v novinách, ale aj na internete, z každej strany počujeme o tom, aký je vitamín c dôležitý pre nás organizmus. Ako to s nim však je v skutočnosti a na čo všetko pomáha? prečítajte si v našom článku.

Vitamín c alebo kyselina askorbová patrí medzi najdôležitejšie vitamíny v našom tele. Je rozpustný vo vode a vďaka tomu sa jeho nadbytočné množstvo dostáva do moču a vylučuje sa von. Kvôli tomu, že sa neudrží v tele, je potrebné pravidelné dopĺňanie stravou alebo inou formou výživových doplnkov. Vitamín C je zároveň nevyhnutný pre tvorbu kolagénu. Nájdeme ho v našom tele najmä v niektorých orgánoch ako napríklad mozog, pľúca, pečeň, nadobličky, svaly, srdce a koža. Naše telo si tento vitamín nedokáže vytvoriť a preto je potrebné dopĺňať ho.

Má veľmi pozitívny vplyv na pacientov, ktorí trpia vážnymi ochoreniami. Medzi jeho účinky patria:

  • antioxidačné a protizápalové účinky – pôsobí preventívne proti chorobám, v prípade, že už sme chorí nám pomôže postaviť sa rýchlo na nohy
  • znižuje pravdepodobnosť vzniku srdcovo-cievnych ochorení
  • prevencia a boj v pomoci s rakovinou
  • zlepšuje vstrebávanie
  • nevyhnutnosť pri správnom hojení rán
  • pozitívny účinok na mužskú plodnosť- zvyšuje kvalitu spermií u mužov
vitamin c - lime 2133091 1920 300x178 - Vitamín C pomôže pri chrípke a iných chorobách
autor: pixabay.comVitamin C má silné antioxidačné účinky.

V týchto potravinách nájdete najväčšie množstvo vitamínu C:

  • čierne ríbezle, citrón, pomaranče, kiwi, papaya, jahody, ananás, melón, maliny
  • šípky, jarabina, fenikel
  • ružičkový kel, surová kyslá kapusta, červená kapusta hlávková, brokolica, žerucha záhradná paprika, kôpor, petržlenová vňať, chren, hrášok

Je dôležitý pre naše telo, zdravie a imunitu. Náš imunitný systém tento vitamín nutne potrebuje. Jeho pravidelné užívanie môže zabrániť kompletnému vyčerpaniu organizmu. Preto nezabúdajte, že okrem zeleniny a ovocia je dobré myslieť aj na dopĺňanie doplnkami.

Kategórie:

Podobné články