zdielať

Tajomstvo úspechu – dobrý marketing

marketing - campaign creators RSc6D7bO0fA unsplash scaled - Tajomstvo úspechu – dobrý marketing
Naučte sa prezentovať seba aj svoje výrobky. Campaign Creators

Rozhodli ste sa ponúkať svoje služby ako živnostník, prípadne s.r.o.,  alebo o tom iba uvažujete? Či už ponúkate služby, alebo produkty, je dôležité vedieť ich (aj seba) odprezentovať. Odprezentovať seba ako spoľahlivého partnera a produkty ako kvalitu na trhu. Väčšina podnikateľov je skúsená vo svojom odbore, no neskúsená v prezentovaní sa, marketingu. Ponúkame pár jednoduchých tipov, ktoré Vám pomôžu stať sa úspešnejším.

Marketing je dlhodobá stratégia obchodu, kde okrem samotného predaja určitých výrobkov chcete, aby po Vás zostala „stopa“ či už v podobe dobrej skúsenosti a dobrého mena, alebo dokonca celkového vlyvu na trh. Na to, aby ste boli úspešní nemusíte vymyslieť niečo prevratné. Môžete predávať doma vyrobené náušnice, alebo ponúkať hodiny jogy. Musíte byť dobrí v tom čo robíte, ústretoví k zákazníkom a mať plán ako a čo chcete ponúkať – a následne to potenciálnym zákazníkom odprezentovať. Tu sú prvé kroky, ktoré môžete urobiť, pokiaľ marketing nechcete zveriť do rúk profesionálom:

  1. Doplňte si vzdelanie v oblasti základov marketingu. V kníhkupectvách nájdete knihy, z ktorých sa dozviete ako sa prezentovať, ako funguje trh, ako správne zaujať Vašu cieľovú skupinu. Keď si prečítate čo to vlastne marketing je, oveľa ľahšie vezmete veci do vlastných rúk.
  2. Web stránka musí byť samozrejmosťou. Pohrajte sa s ňou tak, aby bola pre Vašich zákazníkov atraktívna. Častou chybou býva príliš strohá, alebo príliš preplnená stránka. Zvoľte zlatú strednú cestu. Napíšte na stránku niečo o sebe a čo ponúkate. Nebojte sa pochváliť kto sú Vaši zákazníci a aké máte úspechy. Nezabudnite napísať o svojich skúsenostiach, certifikátoch a prípadných oceneniach. Zabezpečte, aby bolo jednoduché Vás kontaktovať.
  3. Nezabudnite na sociálne siete. Dnes ľudia radšej napíšu správu na sociálnej sieti, ako mail. Povedzte si, koľko príspevkov mesačne máte čas uverejniť. Ukážte ľuďom ako produkty vyrábate,  ako poskytujete služby. Ukážte im, že to čo robíte Vás baví a ste aktívny. Neuverejňujte zbytočnosti typu čo ste mali na obed (pokiaľ nie ste výživový poradca). Radšej zdieľajte nejaký odborný článok z Vašej brandže. Ukážete ľuďom, že ste proifesionál v tom čo robíte a budú mať oveľa väčšiu chuť spolupracovať práve s Vami.
  4. Zaplaťte si reklamu. V časopise, na sociálnej sieti… jednoducho všade kde dokážete hovoriť k svojej cieľovej skupine.
  5. Požiadajte svojich klientov o recenzie a pravidelne ich uverejňujte.

Pokiaľ zvládnete tento základ – obráťte sa na odborníka, ktorý vám poradí kam sa môžete posunúť ďalej. Naozaj sa to oplatí! Pocítite nárast ziskov, ale aj začlenenie sa na trh rýchlejšie, ako keby ste sa spoliehali iba na ústne odporúčanie od klientov a zákazníkov.

Kategórie:

Podobné články