Peugeot 208 patrí medzi najpôsobivejšie malé autá na našom trhu. Dizajnová revolúcia, ktorú v posledných rokoch francúzsky výrobca realizoval, priniesla celú plejádu skutočne pekných a zaujímavých áut. Zatiaľ najmenší z nich, Peugeot 308, sme dostali na test. Po kapotou však nemal benzínový trojvalec, ale na pohon mu slúži „čistá“ elektrika.
Vycibrený dizajn
Mohutná predná maska so štýlovými LED svetlometmi a ešte štýlovejšími dennými svetlami v tvare pruhu po bokoch karosérie siahajúce až po predný spodný spojler pôsobia na prvý pohľad zaujímavo. Karoséria je zboku úhľadná bez zbytočných prelisov či iných dizajnérskych vychytávok, ktoré potešia skôr klampiarov v servisoch. Úplne iná, oveľa zaujímavejšia, je zadná časť vozidla. Piate dvere začínajú malým spojlerom, nasleduje smerom nadol pomerne malé zadné okno, pod ním je svetelný pás s výraznými zadnými svetlami. Dvere sú tvarované snáď najviac z celého auta. Majú prelis v spodnej časti a zvláštne tvarovaný zadný nárazník s ukrytými odrazovými svetlami a brzdovým svetlom. Naozaj zaujímavá časť vozidla. Na rozdiel od iných výrobcov je elektrická „dvestoosmička“ na nerozoznanie od benzínovej verzie. Použitá architektúra ukrývajúca sa pod skratkou CMP je navrhnutá rovnako pre spaľovacie i elektrické vozidlá. Je to ekonomicky výhodné a obe verzie môžu schádzať z jednej výrobnej linky.
Interiéru nič nechýba
Peugeot e208 je dôkazom, že aj v interiéri malého auta sa môžete cítiť nielen pohodlne, ale aj vychutnávať všetky moderné prvky kvalitného interiéru. Vodič je obklopený dobre spracovanými materiálmi, pred sebou má malý športový volant zrezaný z dvoch strán a ponad jeho veniec sa pozerá na veľmi efektný 3D prístrojový štít. Sedadlo sa dá nastavovať aj výškovo, takže si ľahko nájdete najpohodlnejšie sedenie. Nechýba súprava ovládačov v strede prístrojového panelu, príjemná je aj radiaca páka jednostupňovej prevodovky. Na to, že ide o malé auto, je v kabíne až prekvapujúco dostatok miesta vpredu i vzadu. Mne sa v aute sedelo výborne, výhľad bol bezproblémový a sedenie je pohodlné. O odhlučnení v prípade elektromobilu je zbytočné hovoriť. Dovnútra prenikal len tlmený zvuk zimných pneumatík. Ale aspoň nejaký zvuk. Inak by ste mali pri jazde pocit, že vás poháňa iba sila vašej vôle. Batožinový priestor je takmer 300 litrov.
Motor s razanciou
Auto poháňa elektromotor s výkonom 136 koní, ktorému energiu dodáva batéria s kapacitou 50 kWh. Je to malá batéria, ktorá, papierovo podľa výrobcu, dodá energiu na prejdenie vyše 340 kilometrov. Tu sa dostávame k údaju, ktorý neplatí vždy. V zime určite nie pri zapnutom kúrení a ani v lete sa na to nemôžete spoľahnúť. Tu veľmi záleží na spôsobe jazdy, využívaní rekuperácie a napokon sa dostanete do stavu, že nespustíte oči z ukazovateľa stavu nabitia batérie. Malá batéria má malú hmotnosť a dynamika auta je príjemná napriek tomu, že elektrické auto je v tomto prípade ťažšie o takmer 300 kilogramov. V normálnom režime sa výkon obmedzí na 80 kE a v režime eco na 60 kW. V meste to stačí. Vďaka možnosti nabíjania výkonom 100 kW sa darí akumulátor nabiť na 80 percent kapacity za 30 minút, ak používate domáci wallbox (7 kW), bude to trvať sedem a pol hodiny. Z bežnej domácej zásuvky 1,8 kW sme za 10 hodín nabili 40 percent kapacity. Palubná nabíjačka má výkon 11 kW, čo je nadpriemerné v tejto triede. Auto má slušné zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 8,1 sekundy.
Jazda s elektromobilom je úplne iná než so spaľovacím motorom. Dá sa na to zvyknúť a pri jemnej práci s akceleračným pedálom si užijete príjemnú, tichú a dostatočne rýchlu jazdu. Je to auto, ktoré si najlepšie užijete v meste. Tam je napokon aj prednostne určené.