Autá s elektrickou výpomocou sú dnes na našich cestách bežným zjavom. Doba si žiada pomôcť planéte a znížiť znečistenie. Či práve táto forma ochrany klímy bude naozaj účinná, si dovoľujem zapochybovať. Krok kamsi dopredu však robí aj nami testované auto.
Dizajn
Oproti benzínovým autám tejto japonskej firmy sa model Eclipse Cross veľmi nezmenil. Je stále veľký, priestranný a určite svojím vzhľadom upúta. Hlavne extravaganciou vytvorenou množstvo kriviek, oblúkov a ostrých uhlov – najmä zadné svetlá pôsobia ako z budúcnosti. Auto má výraznú prednú masku a určite nebude patriť k opozeraným autám na našom trhu. Vysoká karoséria sľubuje dostatočne veľký vnútorný priestor. Veľké kolesá a plynulá línia karosérie je elegantná.
Interiér
To, čo prezrádzala výška karosérie, sa naplno prejavilo aj v interiéri. Nechýba kvalitné remeselné spracovanie, použitie kvalitných, i keď nie prémiových materiálov. Veľká palubná doska poskytuje vodičovi dokonalý prehľad a ľahko a intuitívne ovládanie všetkých ovládačov. Kvitujeme, že sa nájdu aj klasické ovládače a nie všetko je dotykovo nepríjemné. Priznám sa, že ja uprednostňujem klasiku pri umiestňovaní ovládačov namiesto zložitého narábania s dotykovou obrazovkou. Tá nechýba tiež, ale slúži skôr na manipuláciu s technológiou Plug-in. Auto má podvozok, ktorý dokonale eliminuje aj relatívne väčšie nerovnosti, jazdný komfort je z tohto pohľadu špičkový. Je to skôr mestské SUV určené tým, ktorí sa chcú výraznejšie odlíšiť a hľadajú trochu extravagantnejšie a expresívnejšie vyzerajúce SUV, pri ktorom sa kládol vysoký dôraz na bezpečnosť a bezpečnostné technológie. Možno chýba bohatšie nastavovanie výšky sedadla. Európania sú vyšší než priemerný Japonec, a tak vyššie postavy budú mať mierny problém dobre vidieť na ukazovatele. Navyše priestor v aute je veľkorysý a pohodlný. Čo viac si priať.
Motor
Tento rok Eclipse na náš trh prišiel aj v plug-in hybridnom variante, vybavený technológiou, prakticky úplne prebranou z väčšieho Outlanderu. Auto má pod kapotou silný hladký spaľovací motor s objemom 2,4 litra a výkonom 72 kW, resp. 98 koní. Ten dopĺňajú dva elektromotory, predný má výkon 60 kW (82 koní), zadný má o 10 kW (13 koní) viac. Plug-in hybridná verzia sa môže vo všetkých výbavových stupňoch pochváliť pohonom 4×4. Pokiaľ ide o elektrický dojazd, auto je vybavené batériou s kapacitou 13,8 kWh, vďaka ktorej má deklarovaný dojazd podľa prísnejšieho testovacieho protokolu WLTP približne 57 kilometrov. Nám sa tento údaj nepodarilo dosiahnuť a skôr sme evidovali prejdenú vzdialenosť 40 kilometrov. Pomerne ťažké SUV si však vypýta svoju daň na diaľnici, kde sa v čisto elektrickom režime ani neoplatí jazdiť, pretože spotreba vám pri jazde tesne pod povoleným diaľničným limitom stúpne o polovicu. Tam skôr príde k slovu spaľovací motor. A sme pri tom, čo sme hovorili v úvode. Plug-in hybridná technológia čaká ešte na nejaký technologický „zázrak“. Azda niekedy príde. Auto si však svojou kvalitou, neopozeranosťou určite nájde svojich verných zákazníkov. Ľutovať určite nebudú.